سلامت

سلامت روان شامل بهزیستی عاطفی ، روانی و اجتماعی ما می شود. این موضوع بر نحوه تفکر ، احساس و عملکرد ما تأثیر می گذارد

11 اردیبهشت 2 بازدید

سلامت روان شامل بهزیستی عاطفی ، روانی و اجتماعی ما می شود. این موضوع بر نحوه تفکر ، احساس و عملکرد ما تأثیر می گذارد و همچنین به تعیین نحوه کنترل استرس ، ارتباط با دیگران و انتخاب کمک می کند.
سلامت روان در هر مرحله از زندگی از کودکی و نوجوانی تا کهنسالی ، مهم است.
در طول زندگی خود ، اگر با مشکلات روحی روبرو هستید ، فکر ، روحیه و رفتار شما تحت تأثیر قرار می گیرد.
بسیاری از عوامل در ایجاد مشکلات بهداشت روان نقش دارند ، از جمله:
• عوامل بیولوژیکی ، مانند ژن ها یا تعادل شیمی مغز (لینک به مطلب دیگری با همین موضوع در مجله)
• تجارب زندگی ، مانند ضربه های عاطفی یا سو استفاده(لینک به مطلب دیگری با همین موضوع در مجله)
• سابقه خانوادگی مشکلات روانی(لینک به مطلب دیگری با همین موضوع در مجله)
مشکلات بهداشت روان شایع است اما کمک در دسترس است.
افرادی که دارای مشکلات بهداشت روانی هستند می توانند با کمک از درمانگر و مشاوران خبره (لینک به لیست مشاوران و روانشناسان هلسی) بهتر شوند و بسیاری از آنها به طور کامل بهبود می یابند
علائم هشدار :
مطمئن نیستید که شما شخصی باشید درگیر با مشکلات بهداشت روان؟؟
تجربه یک یا چند احساس یا رفتار زیر می تواند هشدار دهنده اولیه یک مشکل باشد!!
• زیاد یا کم خوردن
• زیاد یا کم خوابیدن
• دور شدن از مردم و فعالیتهای معمول
• داشتن انرژی کم یا بدون انرژی
• احساس بی حسی مانند هیچ چیز مهم نیست
• درد و رنج غیر قابل توضیح
• احساس ناتوانی یا ناامیدی
• سیگار کشیدن ، نوشیدن یا استفاده از مواد مخدر بیش از حد معمول
• احساس گیجی غیرمعمول ، فراموشی ، لبه ، عصبانیت ، ناراحتی ، نگرانی یا ترس
• داد زدن یا درگیری با خانواده و دوستان
• تجربه تغییرات شدید خلقی که باعث ایجاد مشکل در روابط می شود
• داشتن افکار و خاطرات مداومی که نمی توانید از ذهن خود بیرون بیایید
• شنیدن صدا یا اعتقاد به چیزهایی که درست نیستند
• به فکر آسیب رساندن به خود یا دیگران هستید
• ناتوانی در انجام کارهای روزمره مانند مراقبت از بچه ها یا رفتن به محل کار و مدرسه
اگر درباره مشکلات خاص بهداشت روان نیاز به کمک دارید از متخصصان هلسی(لینک به لیست مشاوران و روانشناسان هلسی) کمک بگیرید.
سلامت روان مثبت به شما اجازه می دهد تا به تمام پتانسیل ذاتی خود پی ببرید با استرس های زندگی کنار بیایید
و مولد کار کنید.
راه های حفظ سلامت روان مثبت عبارتند از:
ارتباط با دیگران
مثبت ماندن
تحرک بدنی
کمک به دیگران
خواب کافی
توسعه مهارت های مقابله ای
ودر نهایت با الزام وجود نیاز به کمک حرفه ای به متخصص مراجعه کنید.
درباره این موضوع بیشتر بدانید:
https://www.cdc.gov/hrqol/wellbeing.htm (به عنوان منبع)

null