آیا اپلیکیشن هلسی در همه نوع گوشی هوشمند قابل نصب است؟
بله برای اندروید و آی او اس قابل دسترس است.


آیا بدون اینترنت می توانم نوبت و یا مشاوره بگیرم؟
خیر، دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت می باشد.


چگونه می توانم از خدمات ویزیت در محل استفاده کنم؟
اگر برای اولین بار وارد می شوید لازم است ابتدا در هلسی عضو شوید سپس، در صفحه ی اصلی بر روی دكمه ی " ویزیت در محل " كلیک كنید تا لیست پزشکان هلسی را مشاهده كنید . مقابل پزشک مورد نظر شما دكمه ی "دریافت نوبت " قرار دارد با كلیک بر روی آن شما می توانید وقت های خالی پزشک را مشاهده و هر ساعتی را كه خواستید انتخاب نمایید. در مرحله ی بعد گزینه ی " هلسی " را انتخاب و بعد، با وارد كردن شماره همراه و رمز عبور و كد ملی خود به مرحله بعد هدایت می شوید و در آخرین مرحله جهت پرداخت باید روی دكمه ی "پرداخت" كلیک كنید و بعد از وارد كردن مشخصات پرداخت و زدن دكمه ی " تکمیل خرید " كد پیگیری و روز و ساعت ویزیت نمایش داده میشود.


چگونه می توانم مطمئن باشم كه خدمت مورد نظرم ثبت شده؟
در پایان مراحل نوبت گیری اگر سیستم به شما كد رهگیری نمایش دهد می توانید مطمئن شوید كه نوبت شما ثبت گردیده است . كد رهگیری را تا پایان مراحل ویزیت در محل همراه داشته باشید.


چگونه می توانم خدمات درخواستی خود را لغو نمایم ؟
با ورود به پروفایل خود و مشاهده ی خدمت مورد نظر، با كلیک بر روی دكمه ی "لغو "می
توانید آن را لغو نمایید.


• درصورت لغو خدمت از سوی بیمار، مبلغ علی الحساب چه می شود؟

اگر 24 ساعت یا بیشتر به زمان ویزیت باقی مانده باشد مبلغ به حساب كاربری بیمار بازگردانده می شود . ولی اگر كمتر از 24 ساعت به زمان ویزیت باقی باشد، مبلغ به حساب پزشک واریز می گردد.


• درصورت ثبت نوبت در بازه زمانی كمتر از 24 ساعت تا مراجعه به پزشک، در صورت لغو، آیا مبلغ علی الحساب به من بازگردانده میشود؟

خیر؛ در هر شرایطی اگر نوبت تا كمتر از 24 ساعت توسط بیمار لغو گردد، مبلغ علی الحساب به حساب كاربری بیمار بازگردانده نخواهدشد.


• اگر لغو نوبت توسط هلسی انجام شود، تکلیف مبلغ علی الحساب چه می شود ؟

در هر زمان و شرایطی اگر نوبت توسط هلسی لغو شود ، پول به حساب كاربری بیمار بازگردانده خواهدشد.


آیا میتوانم برای شخص دیگری خدمات هلسی را رزروکنم؟
بله؛ می توانید در هر زمان از شبانه روز و از راه دور یا نزدیک با ورود به سایت و اپلیکیشن هلسی برای هر یک از اعضای خانواده یا دوستان خود خدمات رزرو کنید.


• جهت پرداخت هزینه علی الحساب ویزیت از چه كارت بانکی استفاده كنم؟
از هر كارت بانکی امکان پرداخت خواهید داشت.


• سوال خود را از چه طریقی می توانم ارسال كنم؟

برای دریافت مشاوره، شما امکان ارسال متن و عکس و صوت را به مشاور یا پزشک خواهید داشت.


• پزشک یا مشاور چه زمانی پاسخ سوال مرا خواهد داد؟
مشاوران هلسی حداكثر تا ده ساعت بعد از پرسش كاربر، فرصت دارند تا پاسخ كاربر را بدهند.


• آیا 10 ساعت زمان پاسخگویی مشاور، برای همه ی ساعات شبانه روز صدق می كند؟

خیر، اگر پرسشی از ساعت 2 تا 7 صبح پرسیده شود، 10 ساعت از هفت صبح محاسبه خواهد شد.


• چگونه متوجه شوم كه مشاور، سوال مرا پاسخ داده؟

پس از اینکه پزشک یا مشاور پاسخ سوال شما را ارسال كرد، از طریق پیامک اطلاع رسانی، شما آگاه خواهید شد برای مشاهده جواب سوال خود و همچنین سوالات قبلی باید به صفحه كاربری خود مراجعه و لیست پرسشهای من را مشاهده كنید.


• آیا میتوانم تصویر رادیولوژی ارسال كنم؟ آیا شرایط خاصی دارد؟
لازم است عکس روی شیشه ی صافی شبیه پنجره نصب شود كه از پشت به عکس نور تابیده شده تا عکس واضح تر به پزشک ارسال گردد.


• برای مشاهده ی پاسخ مشاوره به كجا باید مراجعه كنم؟
با وارد نمودن نام كاربری و رمز عبور خود از قسمت ورود اعضا، وارد صفحه كاربری خودخواهید شد سپس با كلیک برروی منوی مشاوره، سوال خود را مشاهده و با كلیک بر روی جزیئات می توانیدگفتگوی خود را مشاهده نمایید.


• هزینه مشاوره را چگونه پرداخت نمایم؟
ابتدا سوال خود را در قسمت مشخص شده وارد كرده و سپس روی دكمه ارسال كلیک نمایید و بعد از آن روی گزینه پرداخت كلیک كرده تا وارد درگاه پرداخت بانکی شوید.


• چگونه می توانم به مشاور خود امتیاز دهم؟
با مراجعه به صفحه ی پروفایل خود و مشاهده پاسخ پزشک ، بعد از اتمام مشاوره و بستن سوال از سوی پزشک، می توانید امتیاز خود را وارد نمایید.


• آیا امکان گفتگوی اورژانسی با مشاور وجود دارد؟
متاسفانه درحال حاضر این امکان وجود ندارد ، برای موارد اورژانسی بهتر است با شماره ی 115 تماس بگیرید.


• آیا امکان بلاک و یا غیرفعال شدن حساب كاربری وجود دارد؟
بله؛ در صورت توهین و بی حرمتی و یا پرسش سوال نا به جا از پزشک، حساب كاربری شما بلاک خواهد شد و امکان استفاده از امکانات سامانه مقدور نمیباشد.


• چگونه می توانم عضو هلسی شوم؟
عضویت در هلسی به دو روش امکان پذیر است:
.1 نصب اپلیکیشن هلسی
.2 مراجعه به وب سایت هلسی


• اپلیکیشن هلسی را از كجا می توانم دانلود كنم ؟
گوگل پلی - بازار- دانلود مستقیم درسایت هلسی


• نحوی ثبت نام در وب سایت هلسی به چه صورتی است؟
برای این كار كافی است از منوی "ثبت نام" در صفحه ی اصلی اقدام نمایید و با وارد نمودن شماره همراه و كلمه ی عبور دلخواه خود عضو هلسی شوید.



• من یک پزشک میشناسم كه تمایل به حضور در هلسی دارند. چطوری معرفیشون كنم؟
اگر شما پزشک و یا همکار هستید و یا پزشکی می شناسید كه تمایل به همکاری با هلسی دارند، از این صفحه می توانید درخواست خود را ثبت كنید تا كارشناسان ما بالافاصله پیگیری كنند.


• كسی بجز خودم به اطلاعات پزشکی من دسترسی دارد؟
خیر، این اطلاعات فقط در اختیار خود كاربر قرار میگیرد و در صورت رضایت در اختیار پزشک قرار می گیرد.


• چگونه برای بیماری خود تخصص مورد نظر رو پیدا كنم؟
برای جستجو داخل وبسایت و اپلیکیشن هلسی شما میتونید با فیلتر كردن خدمات و تخصص پزشکان و مراكز درمانی، بهترین انتخاب رو داشته باشید.


• چگونه میتوانم نوبت مشاوره آنلاین/ تلفنی خود را ثبت كنم؟
پس از ورود به هلسی، با مراجعه به قسمت مشاوره آنلاین پزشکی در سایت و اپ میتوانید با انتخاب تخصص مد نظر خود پزشکان مشاوره آنلاین را بر حسب ساعت مشاوره و آنلاین بودن در لحظه انتخاب كرده و پس از طی كردن روند و ثبت اطلاعات خود، نوبت خود را برای پزشک مد نظر ثبت كنید .


• چگونه مطمئن شوم مشاوره آنلاین یا تلفنی ثبت شده؟
پس از دریافت نوبت و پرداخت هزینه مشاوره، كد پیگیری از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد و پس از دریافت این پیامک شما میتوانید از ثبت شدن نوبت خود اطمینان حاص كنید.


• چگونه میتوانم با پزشک مشاوره آنلاین تماس داشته باشم؟
نیازی به تماس توسط شما نیست … پس از ثبت كردن اطلاعات و ثبت نوبت پیامکی حاوی اطلاعات نوبت و كد پیگیری برای شما ارسال خواهد شد و راس ساعت اعلام شده سیستم با شما به صورت اتوماتیک تماس خواهد گرفت .


• آیا میتوانم برای پزشک مستندات پزشکی خود را ارسال كنم؟

بله، پس از ثبت نوبت بلافاصله صفحه گفت و گو متنی برای شما ساخته می شود و شما میتوانید صفحه مشاوره متنی خود را از طریق لینکی كه برای شما پیامک شده یا از قسمت نوبت های من در سایت یا اپلیکیشن هلسی مشاهده نمایید. در صفحه گفتگو خود با پزشک میتوانید مستندات پزشکی خود نظیر عکس و فایل pdf ارسال نمایید.


• آیا من میتوانم به صورت اورژانسی با پزشک صحبت كنم؟
در نظر داشته باشید تمام تلاش تیم هلسی بر این است كه كاربر محترم بتواند با پزشک در لحظه ارتباط بگیرید اما گاهی امکان دارد به علت شرایط شغلی پزشکان حالت اورژانسی وجود داشته باشد و پزشک در لحظه نتواند پاسخگو باشد در این حالت شما میتوانید بر حسب شرایط خود

1: جابه جایی ساعت مشاوره برای همان پزشک
2: جابه جایی نوبت مشاوره برای پزشک پیشنهادی
را انتخاب كنید.


• آیا امکان لغو نوبت دارم؟

بله شما تا 24 ساعت قبل از فرا رسیدن زمان نوبت، میتوانید با مراجعه به صفحه نوبت های من در پروفایل خود در وبسایت یا اپلیکیشن، نوبت خود را لغو كنید.


• پس از لغو نوبت، سیستم به صورت اتوماتیک هزینه را استرداد خواهد كرد . اگر مشاوره تکمیل نشود چگونه میتوانم با دكتر مجددا ارتباط بگیرم؟
اگر به هر دلیلی مشاوره شما با پزشک ناتمام باقی بماند و شما نیاز به ارتباط مردد با پزشک داشته باشید، میتوانید پس از اتمام تماس و انتخاب گزینه عدم اتمام مشاوره، مجددا با پزشک صحبت كرده و مشاوره خود را به اتمام برسانید.


• مزیت های مشاوره تلفنی نسبت به نوبت حضوری چیست؟
گاهی دریافت یک مشاوره پزشکی تخصصی و به موقع، میتواند ضمن ارائه بینش درست در مواجهه با یک مسئله،از صرف هزینه های غیرضروری برای آن جلوگیری كند. در بسیاری مواقع، نگرانی درباره ی یک عارضه یا بیماری و عدم دسترسی به یک مشاور مطمئن، باعث میشود كه فرد، ضمن پرداخت حق ویزیت های بعضاً سرسام آور برای مراجعه حضوری به پزشک، وارد فرایند دشوار و خسته كننده اخذ نوبت شود. فرایندی كه گاهی ممکن است تا چند ماه هم به درازا بکشد. اما حالا میتوانید از طریق رزرو اینترنتی نوبت و پرداخت هزینه مشاوره آنلاین، خیلی ساده به پاسخ این پرسش برسید.


• چگونه میتوانم با پشتیبانی در ارتباط باشم؟
• از طریق ایمیل،چت آنلاین سایت میتوانید با پشتیبانی هلسی تماس بگیرید.


• از چه روش هایی می توان با پشتیبانی ارتباط برقرار كرد؟

شما می توانید داخل اپلیکیشن و سایت هلسی به صورت تیکت با پشتیبانی در ارتباط باشید.


• پزشکان و مشاوران در هلسی شماره نظام پزشکی دارند؟

بله تمامی پزشکان و مشاوران دارای جواز فعالیتی مانند: شماره نظام پزشکی و... مورد تایید هلسی می باشند.


• اگر از مشاوره ناراضی بودم به چه طریقی ارجاع دهم؟
در صورت نارضایتی از مشاوره شما می توانید به پشتیبانی مشکل خود را گزارش دهید تا توسط كارشناسان موردبررسی قرارمی گیرد و نتیجه خدمتتان اعلام می گردد.


• آیا هلسی در فضا های مجازی هم فعالیت دارد؟

بله، شما میتوانید با نام healthyonline.ir در فضای مجازی ما را دنبال نمایید.


• آیا هلسی از اطلاعات كاربرانش حفاظت می كند؟

هلسی از اطلاعات كاربران به صورت كاملاً محرمانه نزد خود نگهداری می كند و هرگز بدون اجازه خود كاربر از آن استفاده نمی كند با این حال اطلاعات محرمانه بیمار اعم از نام ،تصاویر و اطلاعات تماس به مشاوران و پزشکانی كه در ارائه مشاوره به وی دخیل هستند، و یا مراجع و افراد دارنده حکم قضائی نمایش داده می شود.


• آیا امکان حذف حساب كاربری وجود دارد؟
خیر


• تسویه هزینه برای پزشکان به چه صورت می باشد؟

درخواست تسویه حساب تنها به شماره حساب شخص صاحب حساب با تایید هویت، هر 24 ساعت یک بار انجام خواهد شد.


• آیا كاربران مقیم خارج از كشور هم می توانند از هلسی استفاده كنند؟
بله این امکان وجود دارد، كاربران محترم مقیم خارج از كشور به این نکته توجه فرمایند كه ملاک رزرو خدمات آنلاین، ساعت به وقت
ایران می باشد.


• آیا امکان كنسل كردن وقت قبلی برای پزشکان وجود دارد؟

پزشک و مشاور می تواند به صلاح دید خود ویزیت با تعیین وقت قبلی را در هر زمان لغو كند، ولی این عمل باعث امتیاز منفی در محاسبات سامانه برای آن پزشک یا مشاور خواهد شد.


• آیا امکان تغییر روز یا ساعت رزرو شده برای كاربران وجود دارد؟

در صورت انتخاب روز و ساعت اشتباه، مسئولیت بر عهده خود كاربر است و امکان اصلاح وجود ندارد.

• چگونه به عنوان مشاور در هلسی عضو شویم؟
بعد از ساخت حساب كاربری وارد تنظیمات شده، گزینه درخواست همکار شدن را انتخاب كنید و فرم لازم را تکمیل نموده
و پس از بررسی كارشناسان و در صورت تایید با شما تماس خواهند گرفت.
پزشکان و مشاوران می بایست تمامی مدارک و مستندات خود را بصورت فیزیکی در اسرع وقت به شركت هلسی ارسال كنند ، بدیهی است كه صحت اطلاعات و مدارک از مراكز ذیصلاح بررسی خواهد شد و پس از تایید میتوانند به مشاوره دادن به بیماران خود ادامه دهند.


• آیا می توان وقت مشاوره حضوری هم رزرو كرد؟
خیر - در هلسی امکان دریافت مشاوره فقط به صورت آنلاین از طریق تماس صوتی، تصویری و چت در حوزه پزشکی و یا سلامت
می باشد.


• اگر در زمان رزروشده، بیمار آنلاین نباشد هزینه مشاوره چگونه محاسبه می شود؟
درصورتی كه كاربر در زمان مشخص حضور نداشته باشد و یا آنلاین نباشد، مشاور پس از 10 دقیقه می تواند پایان مشاوره خود را به دلیل عدم حضور كاربر اعلام كند و كل هزینه مشاوره را دریافت نماید.


• اگر زمان رزرو شده، مشاور حضور پیدا نکرد هزینه مشاوره چگونه محاسبه می شود؟
پزشک و مشاوران میبایست حتما 1 دقیقه قبل از شروع مشاوره حاضر باشند و در صورت عدم حضور آنها، سیستم مشاوره را پس از 10 دقیقه لغو و هزینه را به كاربر عودت میدهد.


• هزینه مشاوره بر چه مبنایی محاسبه شده است؟
هزینه مشاوره با در نظر گرفتن تعرفه های روز پزشکی و سلامت محاسبه می شود.


• به چه طریقی حساب كاربری خود را شارژ كنم؟
وارد قسمت پروفایل من شوید، گزینه افزایش اعتبار را انتخاب كرده و حساب خودرا شارژ فرمایید. واریز وجه و پرداخت تنها می بایست از كارت بانکی شخص صاحب حساب باشد، در غیر این صورت مسدود و تا بررسی موضوع كاربر معلق خواهد شد.


• چطور مشاوره پزشکی و یا سلامت دریافت كنم؟
بعد از ساخت حساب كاربری وارد برنامه شده و قسمت تخصص ها پزشک و یا مشاور سلامت، روز و ساعت مورد نظر را انتخاب كرده و می توانید در زمانی كه مشخص كرده اید، مشاوره دریافت فرمایید.


• هلسی در چند نوع تخصص مشاوره ارائه می دهد؟
اپلیکیشن هلسی همه تخصص های پزشکی و سلامت را مشاوره و خدمات ویزیت آنلاین می دهد.


• چرا از اپلیکیشن هلسی استفاده كنم؟
یکی از مهم ترین مزیت های هلسی نسبت به نمونه های مشابه آن امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با پزشکان و مشاوران سلامت به صورت آنلاین است، در واقع كاربر این امکان را دارد كه در كوتاه ترین زمان ممکن راهنمایی های لازم را دریافت كند.


• خدمات هلسی چگونه انجام میشود؟
هلسی كاربران محترم را در یک چارچوب تعیین شده به پزشکان یا سایر متخصصین حوزه سلامت متصل میكند. متخصصین همکار با سامانه هلسی خدمات زیر را ارئه میدهند :
مشاوره پزشکی به صورت متنی یا تصویری - تهیه دارو و ارسال آن به سراسر ایران لازم بذکر است که اگر دریافت دارو به نسخه پزشک نیاز داشته باشد، باید نسخه حتما ضمیمه درخواست گردد.


مشاوره تلفنی به چه شکل انجام می‌شود؟
کافی است یک نوبت مشاوره تلفنی از پزشک مورد نظرتان در سایت دکترتو ثبت ‌کنید. در زمان نوبت، تماس تلفنی بین شما و پزشک از طرف دکترتو برقرار می‌شود.

آیا برای صحبت با پزشک لازم است به اینترنت متصل باشم؟
خیر. تماس با شماره تلفن شما برقرار می‌شود و برای صحبت با پزشک نیازی به اینترنت نیست.

آیا می‌توانم عکس آزمایش، سی‌تی اسکن و... را هم برای دکتر بفرستم؟

بله. در صورتی که عکس، جواب آزمایش، عکس‌های رادیولوژی یا سی‌تی‌اسکن داشته باشید می‌توانید آن‌ها را برای پزشک ارسال کنید.

مشاوره تلفنی چه تفاوتی با نوبت‌دهی مطب دارد؟
نوبت دهی مطب به معنی ثبت نوبت برای مراجعه حضوری به مطب پزشک است. اما برای مشاوره تلفنی نیازی به مراجعه به مطب نیست و می‌توانید از هرجایی با پزشک مشاوره کنید.